مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 10:202024-01-17سياسي

منتظری: قضات دیوان عالی در پرونده های مهم اقتصادی، امنیتی و ملی مشورت کنند


قضات دیوان عالی کشور در مورد پرونده های مهم اقتصادی، امنیتی و ملی که آثار و تبعات اجتماعی و سیاسی به همراه دارد، قبل از اینکه پرونده منتهی به صدور رأی شود، - رییس دیوان عالی کشور گفت: قضات دیوان عالی کشور در مورد پرونده های مهم اقتصادی، امنیتی و ملی که آثار و تبعات اجتماعی و سیاسی به همراه دارد، قبل از اینکه پرونده منتهی به صدور رأی شود، اصل مشورت را مد نظر داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد الهادی النقی علیه السلام اظهار داشت: روز گذشته مصادف با شهادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت بود، شهادت این امام بزرگوار را به محضر نورانی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و همه پیروان مکتب ولایت و امامت تسلیت عرض می کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل مشورت در فرهنگ قرآنی و احادیث و روایت بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: استقلال قاضی در مقام رسیدگی به پرونده ها امری مسلم است، اما این امر منافاتی با مشورت و هم فکری به ویژه در پرونده های مهم و حساس ندارد.

رییس دیوان عالی کشور افزود: یکی از مهمترین مولفه ‎های مرتبط با کار قاضی استقلال است که در شرع مقدس اسلام و قوانین و مقررات مورد تاکید قرار گرفته است، اما مشورت کردن هیچ تعارضی با اصل استقلال ند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منتظری: قضات دیوان عالی در پرونده های مهم اقتصادی، امنیتی و ملی مشورت کنند

منتظری: قضات دیوان عالی در پرونده های مهم اقتصادی، امنیتی و ملی مشورت کنند