مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 08:452023-12-26پزشكي

چگونه کودکان را به ورزش علاقه مند کنیم؟


با توجه به سبک زندگی امروز و کم تحرکی بچه ها، باید آن ها را به سمت تحرک و فعالیت بدنی سوق دهیم، البته نحوه ورزش کردن برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، امروز تفریح کودکان نسل جدید به تماشای تلویزیون، بازی با تلفن همراه و بازی های یارانه ای خلاصه شده و تحرک بدنی آن ها و اهمیت ورزش برای آن ها هر روز کمرنگ تر می شود؛ همین سبب اضافه وزن و چاقی در آن ها شده است.

داشتن عضلات و استخوان های قوی تر، داشتن درصد چربی کم تر، کم تر شدن احتمال اضافه وزن،کاهش خطر ابتلا به دیابت احتمال کاهش فشار خون و کلسترول و رواج افکار مثبت، افزایش اعتماد نفس، خواب بهتر، توانایی استفاده بهتر از دست ها و پاها به عبارتی هوش حرکتی از فواید ورزش برای کودکان است.

با این اوصاف؛ باید کودکان را به سمت تحرک و فعالیت بدنی سوق دهیم، البته نحوه ورزش کردن برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است ورزش برای کودکان باید بیشتر جنبه تفریحی و بازی داشته باشد.

محمدرضا نقدی از مربیان ورزشی کرمانشاه معتقد است، که در قالب بازی می توان کودکان را به ورزش تشویق کرد به این صورت چند توپ برای بچه ها چیده شود و از آن ها بخواهیم توپ ها را با سرعت داخل سبد بیاندازند این حرکات برای چابکی بدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه کودکان را به ورزش علاقه مند کنیم؟

چگونه کودکان را به ورزش علاقه مند کنیم؟