مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 09:252023-12-23اقتصادي

جدیدترین تحولات بازار جهانی نفت


در حالی که آژانس بین المللی انرژی نسبت به رشد تقاضای نفت در سال آینده خوش بین است، اما بازارها و به ویژه بازار اروپا، با جریان معکوس قابل توجهی روبرو خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سال 2023 برای بازارهای جهانی نفت به طورکلی و برای بازارهای اروپایی به طور خاص قابل توجه بوده است.

خبرنگاران حوزه تجارت یورونیوز تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی در مورد بازار نفت را که در ماه دسامبر منتشر شد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا اهمیت آن برای قاره اروپا را بیشتر بررسی کنند.

پس از اعلام تصمیم آنگولا مبنی بر خروج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت های جهانی نفت در روز پنج شنبه (21 دسامبر 2023) بیش از 2 درصد کاهش یافت.

با توجه به اینکه کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای صادرکننده نفت به رهبری روسیه موسوم به اوپک پلاس از کاهش تولید برای بالابردن قیمت های نفت خام حمایت می کنند، اما عدم وجود یکپارچگی در بین اعضای آن ها بازار را متلاطم کرد.

درست است که این گونه تحولات می توانند یک شوک آنی در بازار ایجاد کنند اما خروج تولیدکنندگان خرد و متوسط از اوپک هر از گاهی اتفاق می افتد.

به عنوان مثال، قطر و اکوادور نیز در یک دهه گذشته به سمت خروج گام برداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین تحولات بازار جهانی نفت

جدیدترین تحولات بازار جهانی نفت