مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 12:112024-01-10اقتصادي

صفر؛ میزان صادرات فرش و گلیم استانی که 35هزار بافنده دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، طبق گفته مهرنوش بهنیازاده معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، این استان به دلیل فعالیت 35 هزار هنرمند صنایع دستی و تولید سالانه بیش از 218 هزار مترمربع انواع صنایع دستباف، یکی از مناطق فعال در حوزه صنایع دستی است.

وی عنوان کرد: گلیم بافی، فرش بافی جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، کچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی های سنتی و سیاه چادر بافی از مهم ترین دست بافته های سرپنجه هنرمندان زنان و مردان این دیار است.

اما علی رغم تولید بالای محصولات صنایع دستی و فعالیت هنرمندان زیادی در این بخش اما دست بافت های داری که اغلب قابلیت صادراتی دارند در میان محصولات صادراتی کهگیلویه وبویراحمد جایگاهی نداشته و این را از میزان صادرات استان در 9 ماهه سال جاری می توان به وضوح مشاهده کرد.

سیگار صادر می شود؛ صنایع دستی نه! مدیرکل گمرک کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، 198هزار و 849 تن کالا به ارزش 5 میلیون و 958 هزار و 298 دلار کالا از این استان به سایر کشورها صادر شده است.

عبدالکریم بیاتی افزود : کلینکر سیمان،انواع محصولات آرایشی بهداشتی، موکت، عصاره شیرین بیان، عصاره گیاهی ،سیمان و انواع پوشاک و سیگار محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر؛ میزان صادرات فرش و گلیم استانی که 35هزار بافنده دارد

صفر؛ میزان صادرات فرش و گلیم استانی که 35هزار بافنده دارد