مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 18:452024-01-15اقتصادي

رقابت ایران و ترکیه برای هاب گازی


ترکیه قصد دارد یک پلت فرم الکترونیکی برای هماهنگی قیمتها بر اساس شرایط بازار جهانی و متعاقب آن تجارت گاز به مصرف کنندگان (عمدتا اروپایی ها) بدون اختلاف نظر سیاسی ایجاد کند.

- ترکیه قصد دارد یک پلت فرم الکترونیکی برای هماهنگی قیمتها بر اساس شرایط بازار جهانی و متعاقب آن تجارت گاز به مصرف کنندگان (عمدتا اروپایی ها) بدون اختلاف نظر سیاسی ایجاد کند.

رقابت تهران و آنکارا برای هاب گازیرقابت تهران و آنکارا برای هاب گازیرقابت سختی بین ایران و ترکیه برای هاب گازی منطقه وجود دارد که در این میان، روسیه نقش مهمی را بازی خواهد کرد.

البته نباید از رابطه عمیق ترکیه با قطر و ترکمنستان غافل شد که می تواند امتیاز بزرگ برای ترک ها باشد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازانرژی پرس ، تقریبا در پاییز 2022، روسیه برای تعمیق روابط تجاری با ترکیه، پیشنهاد تشکیل یک هاب گاز در خاک ترکیه را ارائه کرد.

ماهیت پروژه این است که پس از توقف خطوط لوله نورد استریم-1 و نورد استریم-2 به دلیل اقدامات خرابکارانه، جریان گاز روسیه از جهت شمال غربی می تواند به سمت جنوب حرکت کند.

در عین حال، ترکیه قصد دارد یک پلت فرم الکترونیکی برای هماهنگی قیمتها بر اساس شرایط بازار جهانی و متعاقب آن تجارت گاز به مصرف کنندگان (عمدتا اروپایی ها) بدون اختلاف نظر سیاسی ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت ایران و ترکیه برای هاب گازی

رقابت ایران و ترکیه برای هاب گازی