مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 13:002024-01-06اقتصادي

نمره «صفر» بانک های خصوصی در طرح مسکن سازی دولت


در شش ماه گذشته تعداد تسهیلات پرداختی به طرح نهضت ملی مسکن نسبت به قبل از آن سه برابر شده اما آمار نشان می دهد مشارکت بانک های خصوصی در این پروژه پس از حدود 26 ماه نزدیک به صفر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمار گویای آن است که از 27 بانک و موسسه اعتباری که ملزم به ارائه تسهیلات این طرح شدند 21 بانک اقدام به پرداخت تسهیلات این طرح کردند که عمده تسهیلات توسط پنج بانک دولتی پرداخت شده، سه بانک دولتی عملکرد متوسطی در این پروژه داشتند و سهم بانک های خصوصی با پرداخت فقط 4417 فقره از 630 هزار فقره تسهیلات پرداخت شده تا کنون به کمتر از یک درصد می رسد.

پس از ابلاغ پروژه ساخت چهار میلیون خانه در مهرماه 1400 توسط دولت سیزدهم در سال 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی به 26 بانک و موسسه بانکی ابلاغ شد.

در سال دوم نیز قرار بود 480 هزار میلیارد تومان وام بانکی به این پروژه بزرگ دولتی به عنوان مهمترین وعده دولت اختصاص یابد.

جدیدترین آماری که در اختیار ایسنا قرار گرفته حاکی از آن است که از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال 1400 تا کنون 630 هزار فقره قرارداد پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن منعقد شده که سهم بانک مسکن 320 هزار فقره بوده است.

در رتبه دوم بانک ملت قرار دارد که 72 هزار قرارداد تسهیلاتی منعقد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمره «صفر» بانک های خصوصی در طرح مسکن سازی دولت

نمره «صفر» بانک های خصوصی در طرح مسکن سازی دولت