مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 13:152024-01-09سياسي

حکم دادگاه عالی پاکستان به نفع نامزدی دوباره نواز شریف در انتخابات


دادگاه عالی پاکستان امروز دوشنبه با لغو ممنوعیت مادام العمر نامزدی انتخابات برای افراد دارای سابقه محکومیت کیفری، راه را برای آنکه نواز شریف بار دیگر نامزد نخست وزیری شود، - دادگاه عالی پاکستان امروز دوشنبه با لغو ممنوعیت مادام العمر نامزدی انتخابات برای افراد دارای سابقه محکومیت کیفری، راه را برای آنکه نواز شریف بار دیگر نامزد نخست وزیری شود، هموار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حزب نواز شریف معروف به حزب مسلم لیگ نواز در عرصه سیاست پاکستان به عنوان یکی از بخت های اول پیروزی در انتخابات سراسری هشتم فوریه همچنان که عمران خان، نخست وزیر اسبق در زندان بوده و نمی تواند برای نخست وزیری نامزد شود در نظر گرفته می شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، قاضی فائز عیسی ، قاضی ارشد دادگاه عالی پاکستان و رییس کمیته هفت نفره قضات این دادگاه اظهار کرد، ممنوعیت مادام العمر نامزد شدن افراد دارای محکومیت کیفری برای انتخابات باعث محروم شدن شهروندان از حق بنیادینشان برای کاندیداتوری در انتخابات می شود.

در رای گیری در این کمیته برای لغو این ممنوعیتی که در سال 2018 با تصمیم همین دادگاه اعمال شد، شش رای موافق در برابر یک رای مخالف صادر شد.

نواز شریف 74 ساله، در سال 2017 پس از طرح ادعاهای مربوط به حساب های بانکی مخفی خود در پاناما با رای دادگاه قانون اساسی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم دادگاه عالی پاکستان به نفع نامزدی دوباره نواز شریف در انتخابات

حکم دادگاه عالی پاکستان به نفع نامزدی دوباره نواز شریف در انتخابات