مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 12:502024-01-19بين الملل

مقام مصری: با ایران و انصارالله برای کنترل تنش، در تماس هستیم


یک مقام مصری گفت که قاهره تماس های امنیتی فشرده ای با ایران و انصارالله یمن برای کنترل تنش در دریای سرخ دارد و مخالف گزینه نظامی آمریکا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع مسئول مصری امروز (29 دی) در مصاحبه ای گفت که قاهره با گزینه نظامی آمریکا در دریای سرخ مخالف است و تنها راه کاهش تنش را پایان جنگ در غزه می داند.

او به وبگاه خبری العربی الجدید گفت که قاهره مدام با گروه انصارالله در ارتباط است و بارها به یمنی ها تأکید کرده است که در حملات آمریکا و انگلیس به مواضع آن ها هیچ مشارکتی نداشته و نخواهد داشت.

به گفته او موضوع اصلی در این تماس ها تلاش برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه و تحت تأثیر قرار گرفتن عبور و مرور از کانال سوئز، به عنوان یک از منابع اصلی درآمدی مصر است.

طی روزهای گذشته آمریکا و انگلیس در واکنش به ممانعت نیروهای مسلح یمن از عبور کشتی ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی، چندین نوبت خاک یمن را مورد حمله قرار داده اند، شرایطی که عبور کشتی ها از کانال سوئز را به میزان 40 درصد کاهش داده است.

یمنی ها می گویند که تنها با پایان جنگ غزه، عملیات های خود در دریای سرخ را متوقف خواهند کرد.

این مقام مصری همچنین به العربی الجدید گفت که قاهره به دولت آمریکا اعلام کرده که راه حل نظامی در دریای سرخ راهگشا نیست و باید این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام مصری: با ایران و انصارالله برای کنترل تنش، در تماس هستیم

مقام مصری: با ایران و انصارالله برای کنترل تنش، در تماس هستیم