مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 07:502023-12-23سياسي

مفهوم «عشق و مرگ» در اندیشه فیلسوفان غربی


عشق در اندیشه های آرنت یک مفهوم بنیادی با معنا های پربسامد است، درحالی که ویتگنشتاین اول در «تراکتاتوس» گزاره عشق را مانند گزاره های زیبایی شناسانه، - عشق در اندیشه های آرنت یک مفهوم بنیادی با معنا های پربسامد است، درحالی که ویتگنشتاین اول در تراکتاتوس گزاره عشق را مانند گزاره های زیبایی شناسانه، یک گزاره بی معنا می داند.

عشق در اندیشه های آرنت یک مفهوم بنیادی با معنا های پربسامد است، درحالی که ویتگنشتاین اول در تراکتاتوس گزاره عشق را مانند گزاره های زیبایی شناسانه، یک گزاره بی معنا می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آخرین نشست هفتگی فصل سخن در کتابفروشی اردیبهشت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با حضور علیرضا تولایی، نویسنده، نظریه پرداز و پژوهشگر برگزار شد.

در این نشست که عنوان زبان عشق، سخن فلسفه و روایت مرگ را بر خود داشت، دو کتاب محبت و آگوستین قدیس به قلم هانا آرنت و تراکتاتوس اثر لودویگ ویتگنشتاین بررسی شد.

عاشقی و فلسفیدن علیرضا تولایی، نویسنده، نظریه پرداز و پژوهشگر مقدمه بحث خود را چنین آغاز کرد: پیش از ورود به بحث هانا آرنت و آگوستین باید به تمایز واژگان عشق و حب و محبت و مهر اشاره کنم.

مترجم کتاب هانا آرنت، فرهنگ رجایی، بر نزدیکی مفاهیم حب و محبت تأکید دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفهوم «عشق و مرگ» در اندیشه فیلسوفان غربی

مفهوم «عشق و مرگ» در اندیشه فیلسوفان غربی