مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 11:002024-01-11پزشكي

آکنه با مهندسی باکتری های خود پوست درمان شد


دانشمندان باکتری های هوشمندی را که در پوست ما زندگی می کنند برای درمان آکنه مهندسی کرده و یک رویکرد درمانی جدید برای بیماری های پوستی ارائه داده اند.

- دانشمندان باکتری های هوشمندی را که در پوست ما زندگی می کنند برای درمان آکنه مهندسی کرده و یک رویکرد درمانی جدید برای بیماری های پوستی ارائه داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مطالعه ای که توسط گروه پزشکی و علوم زیستی آزمایشگاه زیست شناسی دانشگاه پومپئو فابرا در اسپانیا انجام شده، یک تیم تحقیقاتی بین المللی با موفقیت نوعی باکتری پوست موسوم به Cutibacterium acnes را برای ترشح یک مولکول درمانی برای درمان علائم آکنه مهندسی کردند.

این رویکرد نوآورانه نویدبخش رسیدگی به تغییرات پوستی و سایر بیماری ها با استفاده از درمان های زنده است.

مهندسی باکتری های هوشمند پوست این مطالعه نشان می دهد که پژوهشگران ژنوم کوتی باکتریوم آکنه (Cutibacterium acnes) را برای تولید پروتیینی به نام NGAL که یک واسطه داروی آکنه ایزوترتینویین است، ویرایش کرده اند و ثابت شده است که این پروتیین با القای مرگ سلول های پوستی که مسئول ترشح سبوم هستند(سبوسیت ها)، تولید سبوم را کاهش می دهد.

ناستاسیا نادلسدر نویسنده اول این مطالعه می گوید: ما یک درمان موضعی را با رویکردی هدفمند، با استفاده از آنچه طبیعت در خود دارد، توسعه داده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آکنه با مهندسی باکتری های خود پوست درمان شد

آکنه با مهندسی باکتری های خود پوست درمان شد