مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 11:052024-01-08فناوري

بیشترین حملات سایبری گیلان در حوزه مالی است


کارشناس پلیس فتا استان گیلان بیشترین حملات سایبری استان را در حوزه مالی دانست و گفت: سهام عدالت بیشترین فیشینگ این روزهاست که اغلب شکایات را در این برهه به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/گیلان کارشناس پلیس فتا استان گیلان بیشترین حملات سایبری استان را در حوزه مالی دانست و گفت: سهام عدالت بیشترین فیشینگ این روزهاست که اغلب شکایات را در این برهه به خود اختصاص داده است.

سروان راسخی در گفت وگو با ایسنا در خصوص علت فراوانی کلاهبرداری مالی در بستر مجازی، اظهار کرد: یکی از مواردی که در کلاهبرداری های مالی شاهد هستیم این است که زیرساخت های مالی و بانکی کشور مشکل دارد، هویت کارت بانکی افراد عادی با اشخاص شاخص یکی است، وقتی این کارت از نظر سطح هویت، دسترسی و تراکنش یکی باشد، به راحتی قابل اجاره است و فرد با اجاره یک کارت ظرف مدت 2 روز می تواند جابه جایی مالی انجام دهد که این مشکل باعث خالی شدن حساب می شود و در اصطلاح نظامی به آن کارت ولگرد می گویند که جای سکنی ندارد و در چنین مواردی قابلیت پیگیری و عودت وجه هم نیست.

وی با تأکید بر اینکه اجاره دادن کارت بانکی قانونی نیست، افزود: با وجود اینکه بارها هشدار داده ایم اما متاسفانه مجدد شاهد چنین اتفاقاتی هستیم، مسئولیت کارت بانکی و سیم کارت بر عهده صاحب آن است، اگر سیم کارت را در اختیار فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین حملات سایبری گیلان در حوزه مالی است

بیشترین حملات سایبری گیلان در حوزه مالی است