مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 11:552024-01-06اجتماعي

گامی در راستای احیای دریاچه ارومیه


تصفیه خانه فاضلاب تبریز در فاصله چهار کیلومتری غرب شهر تبریز در اراضی روستای قراملک، ضلع جنوبی رودخانه آجی چای به مساحت 72 هکتار واقع است.

- این تصفیه خانه با اهداف جلوگیری از آلودگی محیط زیست و شیوع بیماری ها، جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک، استفاده از لجن تصفیه شده و تامین آب صنایع اطراف تبریز با استفاده از پساب تصفیه شده احدث شده است.

این تصفیه خانه در سه مدول طراحی شده که جمعیت تحت پوشش مدول اول 612هزار نفر بوده و توانایی تصفیه 130هزار مترمکعب در شبانه روز را دارا می باشد سیستم این تصفیه خانه در دو مرحله اولیه و ثانویه است که در مرحله اول تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی و در نهایت گندزدایی انجام می گیرد.

عملیات اجرایی مدول دوم این تصفیه خانه با حضور وزیر نیرو در سال 1395 آغاز شده که انتقال پساب تولیدی ناشی از فاضلاب این کلانشهر به دریاچه ارومیه از مهم ترین اهداف آغاز فعالیت اجرایی این مدول بود.

گفتنی است؛ با راه اندازی فاز اول مدول دوم تصفیه خانه تبریز که فاز مایع این تصفیه خانه محسوب می شود سالانه 50 میلیون مترمکعب فاضلاب به پیکره دریاچه ارومیه رها خواهد شد که از مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی بود.

اصحاب رسانه طی بازدیدی در جریان عملیات اجرایی پروژه فاز دو تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گامی در راستای احیای دریاچه ارومیه

گامی در راستای احیای دریاچه ارومیه