مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 11:362023-12-26حوادث

12 ثانیه ای که جان 34 هزار را بلعید!


خبرگزاری فارس کرمان _ آمنه شهریارپناه: امروز پنجم دی ماه سالروز زلزله پرقدرت و مخرب بم است، لحظات خونینی که 34 هزار نفر را به کام مرگ برد و حدود 200 هزار نفر را هم مجروح کرد.

در بامداد 5 دی ماه 1382 بم لرزید، زیاد و طولانی، 12 ثانیه ای که جان ها را بلعید و روح ها را با خود برد.

خانه ها با همه وسایل شان روی سر مردم ریخت، برگ ریزان پاییزی با تاخیر آمده، خودش را در فصل پرتقال های خونی رسانده بود، از ساقه جدا می کرد و روی زمین می ریخت! خیلی ها از خواب بیدار نشدند و به قیامت پیوند خوردند، اما صدای خیلی ها هم از زیر آوارها بلند شده بود.

  خاک بود و بوی خاک وخون!   خاک بود و بوی خاک وخون! جیغ می زدند و کمک می خواستند، مردم نجات یافته بهت زده و مسؤولان شهر در شوک فرو رفتند، دور تا دورشان را نگاه می کردند، خاک بود و بوی خاک وخون! به چه کسی کمک کنند، چه طوری کمک کنند، چگونه شهر را از زیر آوار بیرون بکشند؟ سرها سنگین و دست و پاها بی حس است، مثل بید در خود می لرزند، داغ روی داغ را چه طور تحمل کنند.

  حاج قاسم سلیمانی، حاج احمد کاظمی و سردار قالیباف در حاشیه امدادرسانی به زلزله زدگان بم   صدای قدم های استوارش را می شناسیم، حاج قاسم است در این میان یک نفر زودتر می آید، مثل برق وباد خودش را می رساند و ستون کمرهای شکسته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 ثانیه ای که جان 34 هزار را بلعید!

12 ثانیه ای که جان 34 هزار را بلعید!