مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 05:352024-01-15پزشكي

جبران کمبود داروی«وارفارین»در چند روز آینده


سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کمبود داروی«وارفارین» گفت: این کمبود جبران خواهد شد.

- محمد جواد میانداری، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان از جبران کمبود داروی وارفارین (انعقاد خون)در یک یا دو روز آینده خبر داد و اظهار کرد: این دارو با مرکزیت داروخانه شهید بهشتی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مصرف یک ماهه داروی وارفارین در اختیار بیماران قرار گرفته  و خواهد گرفت، افزود: عرضه دارو به بیماران داروی نسخه انجام خواهد شد.

وی دلیل بروز مشکل برای برخی از داروها را وارداتی بودن دانست و ادامه داد: بر اساس گفته سازمان غذا و دارو، مشکل این دارو تا اسفندماه به طور کامل حل می شود.

میانداری دیگر داروی دارای کمبود در بازار را متی مازول (برای بیماران تیروییدی)عنوان و تصریح کرد: این دارو تولید داخل با مواد اولیه وارداتی است که در حال حاضر توزیع قطره چکانی دارد که سازمان قول رفع قطعی کمبود را داده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم دقت در مصرف و توزیع داروهای دارای کمبود تاکید کرد و گفت: بیماران در حد نیاز این داروها را تهیه کنند تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جبران کمبود داروی«وارفارین»در چند روز آینده

جبران کمبود داروی«وارفارین»در چند روز آینده