مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 15:452024-01-02بين الملل

تیر خلاص به نتانیاهو و اصلاحاتش


لغو بند مهم اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو در اولین روز از سال جدید میلادی باعث شد تا تل آویو، بار دیگر به عرصه جدال سیاسی تبدیل شود؛ جدالی که به تعبیر رسانه های عبری این بار در میانه جنگ آمده تا کابینه نتانیاهو را ببرد.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ برای اولین بار در تاریخ اسراییل دادگاه عالی بند قانونی آزمون معقولیت مصوب کنست را لغو کرد ، این خبر جنجالی شب گذشته شبکه 12 عبری بود که همه جناح های اسراییلی را شگفت زده کرد.

با اعلام این خبر حزب لیکود وابسته به نخست وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو امروز سه شنبه دوم ژانویه طی بیانیه ای این تصمیم را مایه تاسف خواند و تاکید کرد که  تصمیم دادگاه با اراده مردم برای اتحاد به ویژه در زمان جنگ در تضاد است .

نتانیاهو و اعضای تندروی کابینه برخلاف ائتلاف حکومتی که شب گذشته شوک سختی را تحمل می کرد، احزاب اپوزیسیون حمایت کامل خود را از این خبر اعلام و تصمیم دادگاه عالی را  انقلاب دوم قضایی توصیف کردند تا درگیری ها بین چپ و راست اسراییل، مثل یک جنگ داخلی بر سر قدرت بالا برود.

دادگاه عالی اسراییل شب گذشته و در اولین روز از سال میلادی با یک عیدی ناخوشایند، نتانیاهو را غافلگیر و با رای مثبت 8 قاضی در برابر 7 تن دیگر، بند آزمون معقولیت را لغو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیر خلاص به نتانیاهو و اصلاحاتش

تیر خلاص به نتانیاهو و اصلاحاتش