مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 11:452024-01-16پزشكي

آیا صمغ یک درخت را می توان جایگزین پلاستیک کرد؟


Ang) در حال بررسی «صمغ تارا» به عنوان یک پلیمر سبز هستند که جایگزینی پایدار برای صنایع غذایی و دارویی است.

- محققان دانشگاه چانگ -آنگ(Chung-Ang) در حال بررسی صمغ تارا به عنوان یک پلیمر سبز هستند که جایگزینی پایدار برای صنایع غذایی و دارویی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جهانی غرق شده در پلاستیک های مصنوعی، محققان دانشگاه چانگ-آنگ با آنچه تحت عنوان صمغ تارا برگرفته از دانه های درخت تارا(Caesalpinia spinosa) توصیف می کنند، زمینه جدیدی برای مقابله با پلاستک ایجاد کرده اند.

به نقل از آی ای، صمغ تارا به عنوان ماده ای طبیعی و محلول در آب که می تواند روش بسته بندی و تحویل دارو را متحول کند، در کانون توجه قرار گرفته است.

در مطالعه ای که به تازگی توسط پروفسور سانگکیل لی(Sangkil Lee) و گروهش در دانشگاه چانگ-آنگ در جمهوری کره منتشر شده است، این تیم به بررسی پتانسیل صمغ تارا و اشکال اصلاح شده آن به عنوان پلیمرهای پایدار و زیست تخریب پذیر می پردازد.

چه چیزی باعث می شود صمغ تارا به یک جایگزین برای پلاستیک تبدیل شود؟ تحقیقات نشان می دهد که صمغ تارا یک نیروگاه از پلی ساکاریدها، از جمله گالاکتومانان همه کاره است.

این کربوهیدرات پیچیده می تواند متحول کننده باشد و در پوشش ها و فیلم های خوراکی به عنوان تثبیت کننده و ضخیم کننده کاربرد پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا صمغ یک درخت را می توان جایگزین پلاستیک کرد؟

آیا صمغ یک درخت را می توان جایگزین پلاستیک کرد؟