مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 14:352024-01-07فرهنگي

هفتمین دوره داوری اصالت صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع دستی کشور امروز 17 دی 1402 در شیراز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  محمد ثابت اقلیدی در خصوص این خبر بیان کرد: در این دوره، آثار و محصولات صنایع دستی استان های فارس.

اصفهان و یزد مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در خصوص شرکت هنرمندان استان در این دوره اظهار داشت.

440 اثر از هنرمندان صنایع دستی 3 استان به دبیرخانه معاونت صنایع دستی ارسال شده است که پس از داوری بر اساس معیارها و شاخص های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از بین آثار تعدادی انتخاب خواهد شد.

  او تصریح کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، دست بافت های داری، حصیربافی، کاشی هفت رنگ، ساخت وسازهای سنتی، خراطی و نگارگری است.

  ثابت اقلیدی با اشاره به فعالیت بیش از 20 هزار صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان فارس خاطرنشان کرد: دوره های داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می شود و در دوره قبل 35 اثر از استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتمین دوره داوری اصالت صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار شد

هفتمین دوره داوری اصالت صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار شد