مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 09:502024-01-14اقتصادي

پیش بینی اختصاص بیش از 2000 هکتار اراضی ملی کشور به ساخت شهرک های خورشیدی


با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود 2178 هکتار از اراضی ملی طی یک برنامه 2 ساله به ساخت شهرکهای انرژی خورشیدی اختصاص یابد.

- ایسنا/یزد معاون وزیر صمت گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود 2178 هکتار از اراضی ملی طی یک برنامه 2 ساله به ساخت شهرکهای انرژی خورشیدی اختصاص یابد.

دکتر فرشاد مقیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، وجود برق پایدار در شهرک ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی و همچنین در صنایع بزرگ کشور را از اقدامات اساسی و ضروری در راستای تحقق رشد اقتصادی کشور و نیل به اهداف تعیین شده دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی، بستر مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولید برق مقیاس کوچک از منابع تجدید پذیر (انرژی خورشیدی) را فراهم کرده و این سیاست در راستای کمک به تامین بخشی از کسری برق مورد نیاز فعالیت های صنعتی و معدنی با توجه به چالش ها و ناترازی موجود در تولید و مصرف برق در کشور است.

وی ادامه داد: در این مسیر با توجه به مصوبات ابلاغی ریاست جمهوری و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با ساتبا به نمایندگی از وزارت نیرو برای ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی تخصصی خورشیدی، برنامه های متعددی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی دنبال می شود که شهرک صنعتی انرژی خورشیدی شال به عنوان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی اختصاص بیش از 2000 هکتار اراضی ملی کشور به ساخت شهرک های خورشیدی

پیش بینی اختصاص بیش از 2000 هکتار اراضی ملی کشور به ساخت شهرک های خورشیدی