مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 17:552024-01-10اجتماعي

پرواز شاه بوف بزرگترین جغد ایرانی در تالش+ویدئو


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: یک فرد جغد شاه بوف آسیب دیده که توسط یک دوستدار طبیعت تحویل داده شده بود پس از تیمار و مداوا به عرصه های طبیعی شهرستان بازگشت.

- رامین شیلاتی امروز 20 دی ماه با بیان اینکه شاه بوف بزرگترین جغد ایران پس از تیمار و مداوا به دامان طبیعت تالش بازگشت، اظهار کرد: این گونه ارزشمند جغد که در برخورد با یک خودروی عبوری آسیب دیده بود و توانایی تغذیه و پرواز را نداشت مدتی پیش از طرف یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: پس از چهار روز درمان و تغذیه و تیمار توسط کارشناسان این اداره و اطمینان از توانایی پرواز و گشودن بال، در منطقه حفاظت شده لیسار رهاسازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: شاه بوف، شب فعال و بزرگترین جغد ایران و یکی از باشکوه ترین و زیباترین جغدهای جهان است.

شیلاتی تصریح کرد: وضعیت شاه بوف در طبقه بندی IUCN در حالت کمترین نگرانی است اما با این حال به نظر می رسد جمعیت آن رو به کاهشی داشته باشد.

وی زیستگاه این پرنده را مناطق جنگلی باز، کوهستانی و استپی دانست و خاطرنشان کرد: جغدها به منظور کنترل جمعیت جوندگان در طبیعت، گونه های بسیار ارزشمندی برای کنترل بیولوژیکی آفات گیاهی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز شاه بوف بزرگترین جغد ایرانی در تالش+ویدئو

پرواز شاه بوف بزرگترین جغد ایرانی در تالش+ویدئو