مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 13:452024-01-11اقتصادي

حفاری نفت در روسیه رکورد زد


روسیه در سال 2023، برای دومین سال پیاپی، شاهد رکورد بالای حفاری نفت بود که گواهی بر تاب آوری این کشور در برابر تحریم های غربی است.

- روسیه در سال 2023، برای دومین سال پیاپی، شاهد رکورد بالای حفاری نفت بود که گواهی بر تاب آوری این کشور در برابر تحریم های غربی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رونق حفاری نفت با بهبود حجم و ارزش صادرات نفت روسیه همراه بود و این موضوع، نشان می دهد چطور صنعت سوخت های فسیلی این کشور منبع مهم تامین مالی جنگ در اوکراین بوده که وارد سال سوم خود شده است.

رونالد اسمیت، تحلیلگر نفت و گاز در بی سی اس گلوبال مارکتس در مسکو می گوید: روسیه در خدمات میدان نفتی خود به شکل قابل ملاحظه ای، مستقل تر از آن است که عموما تصور می شد.

بر اساس داده های صنعتی که توسط بلومبرگ مشاهده شده، روسیه در 11 ماهه اول سال 2023، چاه های نفتی با عمق کلی 28 هزار و 100 کیلومتر حفاری کرد و در مسیر شکستن رکورد سال 2022 قرار گرفت که بزرگترین رکورد از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی بود.

روند مهبوت کننده حفاری، در بحبوحه تولید نسبتا پایدار، نشانه دهنده مشکلات بلندمدتی است که ممکن است در نتیجه انزوای بین المللی، گریبانگیر صنعت نفت روسیه شود.

این صنعت برای حفظ تولید چاه های قدیمی تر، سخت تر کار می کند و همزمان، پروژه های جدید که تولید را در دهه های آینده حفظ می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری نفت در روسیه رکورد زد

حفاری نفت در روسیه رکورد زد