مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 09:402024-01-12سياسي

سن بازنشستگی تغییر می کند


غلامی از احتمال اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از ابتدای سال 1403، در صورت نهایی شدن موضوع در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

- جی پلاس، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادق غلامی مشاور و سرپرست دبیرخانه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های تابعه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی بیمه های اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساله افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم آمده، مجلس آن را مصوب کرده و به شورای نگهبان ارجاع داده شده است؛ همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی این موضوع است.

وی افزود: مساله متناسب سازی و سن بازنشستگی از موضوعاتی است که اختلاف نظر بین ذینفعان مانند بیمه شده ها، کارفرمایان، صندوق ها، دولت و… وجود دارد و تلاش می شود که قانون با کیفیت بهتر و با اجماع حداکثری اجرا شود.

غلامی ادامه داد: به نظر می رسد که اول 1403 همزمان با اجرای برنامه هفتم مساله افزایش سن بازنشستگی هم اجرا شود البته این قضیه و نهایی شدن آن به بررسی های شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت بسیار وابسته است.

مشاور و سرپرست دبیرخانه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: با افزایش سن بازنشستگی افزایش نرخ حق بیمه نخواهیم داشت و نرخ ثابت خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن بازنشستگی تغییر می کند

سن بازنشستگی تغییر می کند