مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 11:502023-12-31سياسي

«روز مشهد» سرآغاز اقدامات موثر برای معرفی شهر به گردشگران است


رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: روز مشهد می تواند علاوه بر معرفی بعد گردشگری مذهبی مشهد بعد فرهنگی و تاریخی شهر را نیز به خوبی به دیگران بشناساند.

- روز مشهد سرآغاز اقدامات موثر برای معرفی شهر به گردشگران است ایسنا/خراسان رضوی رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: روز مشهد می تواند علاوه بر معرفی بعد گردشگری مذهبی مشهد بعد فرهنگی و تاریخی شهر را نیز به خوبی به دیگران بشناساند.

فرید جواهرزاده در گفت وگو با ایسنا به مناسبت روز ملی مشهد، اظهار کرد: یکی از دلایل نامگذاری روز ملی مشهد به عنوان یک رویداد دینی، مذهبی و انقلابی در این است که به ایام و حوادث خونین اوایل انقلاب اسلامی و نیز شهادت جمعی از مردم این شهر در آن زمان متصل است.

همچنین میدان 10 دی به این مناسبت نامگذاری شده که به عنوان نشان دهنده یک منشاء تحول در دوران انقلاب اسلامی مشهد نیز محسوب می شود.

وی اضافه کرد: شاید نامگذاری مشهد براساس مناسبت ها و قرابت های دیگری نیز میسر بود، زیرا این شهر دارای نمادهای مختلف تاریخی، فرهنگی و مذهبی است و از این جهت می تواند به نوعی الهام گرفته از رویدادهای ماندگاری باشد که این شهر را با عنوان مشهد معرفی می کند.

رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران ادامه داد: همچنین به طور مشخص ایام ولادت، شهادت و یا حتی زمان ورود و پای گذاری امام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«روز مشهد» سرآغاز اقدامات موثر برای معرفی شهر به گردشگران است

«روز مشهد» سرآغاز اقدامات موثر برای معرفی شهر به گردشگران است