مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 20:362023-12-26سياسي

شهرستان های با جمعیت بالای 100 هزار نفر، سینمادار می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، محمد خزایی در جریان سفر یک روزه خود به استان قزوین، ظهر امروز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه تا قبل از دولت سیزدهم 570 سینما در کشور فعال بود، گفت: طی 2 سال گذشته 200 سینما در کشور افتتاح شده و 54 سینما نیز تا پایان جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رییس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: متاسفانه مساله سینما و ساخت آن طی سال های گذشته از اهمیت چندانی برای مدیران شهری ما برخوردار نبوده است.

این در حالی است که براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، تعداد سینماهای کشور تا پایان فعالیت دولت سیزدهم بایستی به عدد یک هزار سالن برسد.

این مسوول عنوان کرد: تمامی شهرستان های کشور با جمعیت بالای 100 هزار نفر باید دارای سینما باشند و ساخت آن نیز جزو مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور خواهد بود.

خزایی با بیان اینکه سینمای ایران از پاکترین و سالمترین سینماهای جهان شناخته شده، اذعان کرد: در بخش سینما رتبه 12 جهان را داریم اما در دنیای اسلامی، ایران دارای جایگاه نخست در این حوزه است.

وی اضافه کرد: بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها تمرکز به تهران معطوف نشده بلکه توزیع امکانات بایستی در سطح کشور، با الویت نیازهای استانی باید صورت بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان های با جمعیت بالای 100 هزار نفر، سینمادار می شوند

شهرستان های با جمعیت بالای 100 هزار نفر، سینمادار می شوند