مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 01:002024-01-18دانش

دیگر گوشی بدون شارژ نمی ماند/ تولید برق از گرمای بدن


ارتقای فناوری های ارزان و پایدار برای جذب و تبدیل گرما به الکتریسیته و همچنین دستیابی به درک جدیدی از نحوه رسانایی در نانومواد مبتنی بر گرافن است.

- محققان دانشگاه ساسکس و دانشگاه برایتون موفق شدند با استفاده از ورق های گرافنی با رسانایی بالا، گرما را به الکتریسیته تبدیل کنند.

هدف آن ها، ارتقای فناوری های ارزان و پایدار برای جذب و تبدیل گرما به الکتریسیته و همچنین دستیابی به درک جدیدی از نحوه رسانایی در نانومواد مبتنی بر گرافن است.

این فناوری می تواند برای تولید ابزاری با قابلیت برداشت گرما از هر چیزی از جمله بدن انسان و تبدیل آن به الکتریسیته استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این تیم از چند ورق گرافنی استفاده کردند تا موضوع جذب ترموالکتریک را بررسی کنند.

انتظار آن ها این بود که مجموعه ورق های بزرگ تر و ضخیم تر، بالاترین سطوح رسانایی را از خود نشان دهند، اما در واقع، نتیجه برخلاف انتظار آن ها بود.

آن ها دریافتند که ورق های کوچک تر و نازک تر به طور خود به خود آرایه های متراکم را تشکیل دادند و بهتر از نمونه های چند لایه عمل می کنند.

نتایج این مطالعه، گروه را به این نتیجه رساند که در جایی که انتظار می رفت لایه های متراکم نانوصفحات با حمل و نقل الکتریکی بهبود یافته اثربخش باشند، با وجود تعداد بیشتر اتصالات بین نانوصفحات، لایه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیگر گوشی بدون شارژ نمی ماند/ تولید برق از گرمای بدن

دیگر گوشی بدون شارژ نمی ماند/ تولید برق از گرمای بدن