مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 11:262024-01-03پزشكي

سهم 60 درصدی دختران از آمار دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیش از 60 درصد دانشجویان، 40 درصد اعضای هیأت علمی و 65 درصد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را زنان تشکیل می دهند.

- به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس  به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با نمایندگان امور زنان و خانواده دانشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته زن و روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بسیار خوشوقت هستم که نامگذاری روز زن تقارن بسیار مبارکی با نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) دارد که جزو پنج بانوی قدسی جهان هستند و نقش بسیار ارزنده ایشان در زمینه اجتماعی و سیاسی صدر اسلام مباحث پژوهشی گسترده ای را دربرمی گیرد.

به گفته زالی، جایگاه ممتاز آن حضرت به عنوان همسر شایسته و مادری فداکار منجر شده به بخشی از تاریخ که مرتبط با جایگاه اجتماعی و سیاسی وی بوده است، کمتر پرداخته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بیشترین القاب برای یک بانوی مسلمان به حضرت فاطمه زهرا (س) تعلق دارد، القابی همچون مرضیه، راضیه، زکیه، فاطمه و محدثه که نشان دهنده شخصیت متعالی و چندوجهی حضرت زهرا (س) است.

هرکدام از این صفات و فضایل بیانگر یک ویژگی ممتاز شخصیتی ایشان بوده و هرکدام از آن برای نسل جوان الگوآفرین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 60 درصدی دختران از آمار دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

سهم 60 درصدی دختران از آمار دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی