مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 13:302024-01-13اقتصادي

70 درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود


استاندار همدان با بیان اینکه مصرف بهینه آب و حفظ خاک جزو اولویت هاست گفت: 70 درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی است از همین رو مصرف بهینه باید مجدانه پیگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در استانداری با بیان اینکه رویکرد ما در کشاورزی امنیت غذایی، ارتقای بهره وری و کاهش مصرف آب است اظهار کرد: کاهش نزولات آسمانی، ما بر این داشته که بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب اقداماتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب و حفظ خاک امروز در اولویت هاست افزود: 70 درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی است از همین رو مصرف بهینه باید مجدانه پیگیری شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در استان در عرصه تولیدات کشاورزی اقدامات درخور صورت گرفته است ادامه داد: آب مهم ترین سرفصل تولید به شمار می رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: الگوی رفتاری برای مصرف آب مد نظر باشد همچون ممنوعیت کشت یک هزار و 200 هکتار هندوانه که در استان در راستای مصرف بهینه آب انجام شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی مصرف بهینه آب را به صورت کتبی به کشاورزان اطلاع داده شود گفت: کشت های گلخانه ای، بهره وری از پساب و کشت های کم آب بر اقداماتی در راستای مصرف کمتر آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود

70 درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود