مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 16:302024-01-17اجتماعي

دیدنی ترین رخدادهای نجومی در سال 2024


سال 2024 برای علاقه مندان به نجوم، سال پربرکتی است؛ این سال با یک بارش شهابی در هفته اول آغاز شد و هنوز رخدادهای نجومی زیادی در پیش هستند که بعضی از آن ها حتی با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، در سال 2024 شاهد یک خورشید گرفتگی نادر، چند ابرماه، گذر دنباله دارها و دو بارش شهابی هستیم و همچنین رخدادهای نجومی زیادی در پیش هستند که بعضی از آن ها حتی با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده اند.

اعتدال بهاری، 1 فروردین 1403 اعتدال بهاری در نیمکره شمالی به لحظه ای گفته می شود که خورشید از دید ناظر زمینی از صفحه استوای سماوی می گذرد و سپس حرکت خود را به سمت شمال آسمان در پیش می گیرد.

این پدیده که ناشی از انحراف محوری زمین و گردش آن به دور خورشید است، فرصتی را برای رویت شفق های قطبی در نواحی اطراف قطب فراهم می کند.

از آنجایی که پیش بینی می شود چرخه خورشیدی در سال 2024 به اوج خود برسد، شفق ها نیز می توانند نمایش شورانگیزتری داشته باشند.

خورشید گرفتگی کامل، 20 فروردین 1403 یک کسوف کامل تا چند ماه دیگر در آمریکای شمالی رخ خواهد داد.

این خورشید گرفتگی که 4 دقیقه و 28 ثانیه طول خواهد کشید؛ در مناطق شمالی مکزیک، 15 ایالت آمریکا و 5 استان کانادا قابل رویت خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدنی ترین رخدادهای نجومی در سال 2024

دیدنی ترین رخدادهای نجومی در سال 2024