مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 12:452024-01-19اقتصادي

سایه سنگین حملات یمنی ها در دریای سرخ بر اقتصاد چین


اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ در حالی تجارت خارجی چین را تحت تاثیر قرار داده که این کشور هم اکنون با مشکلات اقتصادی دیگری همچون بحران املاک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، هان چانگمینگ، یک بازرگان چینی در استان فوجیان در جنوب شرق چین می گوید که اختلال در حمل و نقل از مسیر دریای سرخ، بقای شرکت تجاری او را تهدید می کند.

به گفته هان که صادرکننده خودروهای ساخت چین به آفریقا و واردکننده خودروهای آفرود از اروپا است، هزینه حمل یک کانتینر به اروپا، از 3000 دلار در ماه دسامبر به 7000 دلار در ماه ژانویه افزایش یافته است و دلیل این افزایش نیز حملات حوثی های به کشتی های تجاری در دریای سرخ است.

او به خبرگزاری رویترز می گوید که با وجود چنین اختلال هایی، نه تنها دیگر فعالیت های تجاری سودی ندارد بلکه مجبور است حق بیمه های بیشتری نیز برای بیمه حمل و نقل کشتیرانی بپردازد.

لی چیانگ، نخست وزیر چین نیز روز سه شنبه در جریان سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، بدون اشاره به تنش های روی داده در دریای سرخ، بر لزوم حفظ ثبات و پایداری زنجیره تامین جهانی تاکید کرد.

برخی از شرکت ها، مانند شرکت BDI Furniture مستقر در ایالات متحده نیز می گویند که برای کاهش تأثیر این اختلالات، اکنون بیش از گذشته به کارخانه هایی که در مناطقی مانند ترکیه و ویتنام فعال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین حملات یمنی ها در دریای سرخ بر اقتصاد چین

سایه سنگین حملات یمنی ها در دریای سرخ بر اقتصاد چین