مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 17:052024-01-16بين الملل

پایان رسمی یک دستاورد خیالی برای برجام/ قرارداد ایرباس با ایران لغو شد


به گفته مدیر کل روابط عمومی شرکت هما، قرارداد ایرباس با ایران ایر در زمان برجام منعقد شده بود که با خروج آمریکا از برجام، ایرباس این قرارداد را معلق کرد و حالا به صورت رسمی لغو کرده است.

- به گفته مدیر کل روابط عمومی شرکت هما، قرارداد ایرباس با ایران ایر در زمان برجام منعقد شده بود که با خروج آمریکا از برجام، ایرباس این قرارداد را معلق کرد و حالا به صورت رسمی لغو کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از توافق برجام در سال 2015 میلادی و برداشته شدن تحریم های اقتصادی، شرکت هواپیمایی ایران ایر قرارداد خرید و تهیه 200 فروند هواپیما را با برخی هواپیماسازهای جهان همچون بویینگ آمریکا، ایرباس اروپا و شرکت فرانسوی- ایتالیایی ای تی آر به امضا رساند.

یکی از این قراردادها، مربوط به واردات 100 هواپیمای ایرباس بود که در نهایت تنها سه عدد ایرباس وارد کشور شد و حالا از سوی ایرباس خبر رسمی لغو قرارداد برای واردات باقی هواپیماها منتشر شده است.

بیشتر بخوانید فلایت گلوبال به تازگی در گزارش خود اعلام کرد توافق تاریخی شرکت هواپیمایی ایران ایر برای 100 فروند هواپیمای ایرباس، از فهرست سفارش های این سازنده هواپیمایی اروپایی حذف شده است.

این سفارش در سال 2016 پس از امضای توافق برجام و رفع تحریم ها، داده شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان رسمی یک دستاورد خیالی برای برجام/ قرارداد ایرباس با ایران لغو شد

پایان رسمی یک دستاورد خیالی برای برجام/ قرارداد ایرباس با ایران لغو شد