مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 07:552023-12-23پزشكي

تأثیر ورزش بر میزان ترشح «هورمون حس خوب»


پزشک هیأت پزشکی و ورزشی استان کرمانشاه گفت: سلامت جسمانی روحی و روانی و کم شدن اضطراب و استرس از جمله مسائلی هستند که سبب افزایش رضایت از زندگی می شود که می توان همه این ویژگی ها را بر اثر ورزش به ویژه ورزش منظم ایجاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، متخصصان سلامت و بهداشت عقیده دارند که در روز حداقل 30 دقیقه ورزش و فعالیت بدنی با شدت متوسط برای بدن کاملا لازم و ضروری است.

ورزش باید روزانه و مستمر باشد.

بهتر است روز را با ورزش و نرمش صبحگاهی آغاز کنید؛ چرا که بقای هر موجود بر مبنای حرکت و فعالیت بدنی است؛ نداشتن تحرک علاوه بر ضعف جسمانی با پیدایش بیماری هایی مانند روان پریشانی، افسردگی، خشونت و کاهش آستانه تحمل هزینه های بسیار بالایی هم در بردارد.

نیاز نیست خیلی حرفه ای ورزش کنید، زمان و اندازه و همچنین شدت ورزش بستگی به شرایط دارد.

افرادی چاق و دارای اضافه وزن، قطعا به زمان بیشتری برای ورزش نیاز دارند کسانی که حرفه ای ورزش انجام می دهند یا به منظور شرکت در مسابقه حاضر می شوند مدت زمان ورزش کردن آن ها متفاوت است با کسی که فقط به منظور سلامتی ورزش می کنند.

به هر حال اگر افراد جامعه هر روز تحرک بدنی داشته باشند حتی در حد پیاده روی ساده و انجام امورات روزانه خود بدون استفاده از ماشین، خیلی در آرامش و رضایتمندی آن ها ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر ورزش بر میزان ترشح «هورمون حس خوب»

تأثیر ورزش بر میزان ترشح «هورمون حس خوب»