مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 14:452023-12-25پزشكي

چرا مصرف نان کامل توصیه می شود؟


مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این موضوع که نان، قوت اصلی اکثر مردم جامعه است و بسیاری از ما هر روز یا دست کم چند روز هفته از نان در برنامه غذایی خود استفاده می کنیم، - ایسنا/فارس مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این موضوع که نان، قوت اصلی اکثر مردم جامعه است و بسیاری از ما هر روز یا دست کم چند روز هفته از نان در برنامه غذایی خود استفاده می کنیم، سلامت آن را بسیار با اهمیت دانست.

مریم مهارت امروز، 4 دی ماه در نشست آموزشی با موضوع نان کامل در شیراز گفت: نان کامل یا نان سبوس دار به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می شود.

وی افزود: نان تهیه شده از آرد سفید به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان هایی که از آرد کامل تهیه می شود، از کامل ترین نان ها است.

مهارت ادامه داد: مصرف نان های سبوس دار فواید بسیاری دارد که از این جمله می توان به کاهش قند و چربی خون، پیشگیری از سوء تغذیه، پیشگیری از اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مصرف نان کامل توصیه می شود؟

چرا مصرف نان کامل توصیه می شود؟