مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 09:502023-12-28پزشكي

شلغم؛ یک داروخانه جالب


شلغم یکی از سالم ترین و پرخاصیت ترین سبزیجات دنیاست و اگر مردم می دانستند که این گیاه چقدر فایده دارد تمام باغچه های خانه خود را شلغم می کاشتند و هر روزه از آن استفاده می کردند.

- دکتر محمد عسکرفراشاه، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان این که مزاج شلغم گرم و تر است و با توجه به طبیعت آن مصرفش برای مدت زمان طولانی در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند اظهار کرد:  شلغم پس از هضم، خون زیادی در بدن تولید می کند و برای افراد کم خون می تواند موثر باشد.

وی با با اشاره به این که در سرماخوردگی، زکام و گلودرد از زمان های دور تاکنون شلغم مورد استفاده قرار می گیرد افزود: خوردن شلغم پخته برای رفع سرفه، تسکین و نرم کنندگی سینه بسیار موثر است و علاوه بر آن یک داروی ادرارآور است که با افزایش میزان ادرار به دفعفضولات بدن کمک می کند.

این مشاور اصلاح تغذیه تصریح کرد:  شلغم در بیماری های مفاصل و بخصوص نقرس هم کاربرد دارد، به این صورت که شلغم را کاملا پخته و به صورت خمیر روی موضع قرار داده شود.

 عسکرفراشاه شلغم از در طب ایرانی به عنوان تقویت کننده قوای باروری   و ضد عفونی کننده دستگاه هاضمه یادکرد و گفت: افرادی که مشکل نفخ دارند و می خواهند از خواص شلغم استفاده کنند می توانند از مربای شلغم به عنوان صبحانه یا دسر بعد از غذا استفاده و یا آن ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلغم؛ یک داروخانه جالب

شلغم؛ یک داروخانه جالب