مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 10:102024-01-08سياسي

عدالت جنسیتی و وظایف زنان در برابر خانواده


مروری بر فرازهای فرامین اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از زنان و اشارات ایشان بر فعالیت و مشارکتهای اجتماعی زنان و حضور بدون محدودیت آنها در مناصب مختلف، - تحقق عدالت جنسیتی، لایحه امنیت زنان و .

البته با تاکید بر اهمیت موضوع خانواده ، حاکی از توجه رهبری به امور یاد شده است و انجامش همت مسئولان و نمایندگان مجلس را می طلبد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از زنان حول دو محور کلی نقش زن در خانواده و فعالیت اجتماعی و سیاسی زن بیان شد که می توان گفت خانواده نقطه مرکزی این دایره بزرگ است و از دیدگاه رهبری شرط انجام هر نوع فعالیتی توجه به بحث خانواده است؛ کما اینکه در دیدار اخیر خود خانواده و مراقبت از خطر جاذبه های جنسی را دو شرط اساسی هر نوع فعالیت اجتماعی برای زنان برشمردند و نسبت به انهدام خانواده در غرب هشدار دادند.

از سوی دیگر این سخنرانی دربرگیرنده مسائل مهم دیگر اعم از لزوم تحقق عدالت جنسیتی و چرایی قائل شدن اسلام به عدالت و نه برابری، برابر بودن زن و مرد در مسئله کرامت و ارزشهای انسانی، لزوم دخالت زنان در امور سیاسی نظیر انتخابات، حضور بدون محدودیت زنان در مناصب مختلف با رعایت امر شایسته سالاری، غافل نشدن زنان از خانه داری و تربیت فرزند و در عین حال کمک مردان در انجام کار منزل و ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدالت جنسیتی و وظایف زنان در برابر خانواده

عدالت جنسیتی و وظایف زنان در برابر خانواده