مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 16:352024-01-16بين الملل

وزیر خارجه عربستان: اسراییل با جنگ علیه غزه، منطقه را به خطر انداخته است


وزیر امور خارجه عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و جنگ این رژیم علیه غزه را عامل ناامنی و تنش در منطقه دانست و تأکید کرد که باید در غزه آتش بس برقرار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز سه شنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با جنگ علیه غزه، منطقه را به مخاطره انداخته است.

بن فرحان در جلسه مجمع جهانی اقتصاد که در شهر داووس سوییس در حال برگزاری است و تا جمعه ادامه خواهد داشت، گفت: کاهش تنش در دریای سرخ، یک اولویت است.

ما نسبت به تنش در منطقه، به شدت نگران هستیم.

بن فرحان در نشست داووس   تنشها در دریای سرخ با آغاز جنگ علیه غزه شدت گرفته است.

از یک سو یمن تأکید دارد که در حمایت از ملت فلسطین، اجازه عبور کشتیهای اسراییلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی را نمی دهد و از سوی دیگر، آمریکا و انگلیس، با تشکیل ائتلافی، چندین بار به خاک یمن حمله کرده اند.

بن فرحان در عین حال تأکید کرد که هیچ اشاره ای از سوی اسراییل در خصوص توقف جنگ و تنش مشاهده نشده است و باید در غزه، آتش بس فوری برقرار شود.

وزیر امور خارجه عربستان با تأکید بر اینکه جامعه بین الملل باید برای توقف جنگ در غزه، اقدامات بیشتری انجام دهد، اولویت این کشور را یافتن راهی برای کاهش تنش دانست و این مسئله را به توقف جنگ در غزه گره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه عربستان: اسراییل با جنگ علیه غزه، منطقه را به خطر انداخته است

وزیر خارجه عربستان: اسراییل با جنگ علیه غزه، منطقه را به خطر انداخته است