مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 12:052024-01-06حوادث

نبرد با «لورانتوس»؛ دشمن دیرینه جنگل های اسلام آبادغرب


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب، از آغاز عملیات مبارزه با لورانتوس با همکاری هیأت کوهنوردی شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجتبی تاسه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب امروز د ر جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی سال های اخیر تهدیدات بزرگ مثل آتش سوزی، خشکیدگی و آفت های مختلف درختان بلوط را تهدید کرده است که سبب ضربات جبران ناپذیری بر عرصه های جنگلی شده است.

وی افزود: یکی از تهدیدهایی که سال های سال است بر روی درختان بلوط قرار دارد، گیاه نیمه انگلی لورانتوس است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب تصریح کرد: لورانتوس مهمترین آفتی است که بر روی درختان جنگلی به ویژه درخت بلوط رشد می کند و با تشکیل غده بر روی آن سبب ضعیف شدن و در نهایت خشکیدن کامل آن می شود و تنها راه مبارزه با آن قطع مکانیکی این آفت است.

وی بیان کرد: لورانتوس با نام محلی مخور، بوته ای است که در فصل رویش درخت، به صورت توده انبوه و سبز رنگ با برگ های گوشتی و فاقد ریشه روی درخت می روید و به جای ریشه ها وستوریوم دارد و مواد مورد نیاز خود را از درخت میزبان جذب می کند و در فصل خزان درخت، به صورت کپه های قهوه ای تیره و یا غده های گرز مانند بر روی درخت به طور کامل نمایان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبرد با «لورانتوس»؛ دشمن دیرینه جنگل های اسلام آبادغرب

نبرد با «لورانتوس»؛ دشمن دیرینه جنگل های اسلام آبادغرب