مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 08:502023-12-30اجتماعي

مدار آلودگی در جنوب پایتخت


تنها روزهای انگشت شماری آسمان این شهر، رنگ آبی به خود دیده و هوای خاکستری رنگِ پر از دود و آلودگی، نفس های مردم «باقرشهر» را به شماره انداخته است.

- خبرگزاری فارس-ری؛ نیاز گلی: شهری در جنوب پایتخت در میان انواع صنایع و منابع آلاینده محصور شده و با آلودگی های ناشی از آنها دست و پنجه نرم می کند.

طی هفته های گذشته نفس کشیدن در این شهر خاکستری سخت شده و تنها روزهای انگشت شماری آسمان این شهر، رنگ آبی به خود دیده است.

هوای پر از دود و آلودگی، نفس های مردم باقرشهر را به شماره انداخته و مردم این منطقه از استان تهران پس از پشت سر گذاشتن پاییزی که رنگ هوای آن خاکستری و رنگ نقشه آن بیشتر روزها قرمز و گاهی بنفش بود، زمستان سرد خود را نیز با هوایی که نقابی مه گونه به چهره شهر گسترده است، آغاز کردند.

باقرشهر کجاست؟ باقرشهر یکی از شهرهای بخش کهریزک در شهرستان ری است که دور تا دور آن پر است از آلاینده ها؛ پالایشگاه تهران، نیروگاه برق ری، شهر سنگ، سایپا پرس، شرکت های نفتی بهران و ایرانول، مراکز متعدد بازیافت پسماند، شهرک انرژی و انواع لکه های صنعتی، باقرشهر را احاطه کرده اند.

این شهر که دو جاده ترانزیتی را در دل خود جای داده، محل عبور تریلرهای حمل زباله برای تردد به آرادکوه و انواع خودروهای سنگین حمل بار برای تردد به انبارها و واحدهای صنعتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدار آلودگی در جنوب پایتخت

مدار آلودگی در جنوب پایتخت