مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 10:402024-01-09اقتصادي

وزیر بهداشت: بخش خصوصی واردات بیش از 60 درصد دارو را برعهده دارد


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ابتدا برای تأمین دارو باید ارز برای مواد اولیه و داروهایی که قرار است وارد شوند، موضوع ثبت سفارش و نقدینگی برای واردات مواد اولیه و دارو در نظر گرفته شود و همچنین میزان تسهیلات و نقدینگی مورد نیاز است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نشست صحن علنی امروز (سه شنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازکمیسیون بهداشت و درمان درباره وضعیت بازار دارو و تجهیزات پزشکی گفت: موضوع تأمین دارو و تجهیزات مسئله ای بین وزارتخانه ای و بین سازمانی است که نیاز به همکاری از ابتدا تا انتها دارد.

در این تأمین دارو و تجهیزات ارگان هایی مثل بانک مرکزی، گمرک، سازمان استاندارد و سازمان برنامه و بودجه و بیمه ها باید همکاری لازم را به صورت پیوسته داشته باشند.

وی بیان کرد: در ابتدا برای تأمین دارو باید ارز برای مواد اولیه و داروهایی که قرار است وارد شوند، موضوع ثبت سفارش و نقدینگی برای واردات مواد اولیه و دارو در نظر گرفته شود و همچنین میزان تسهیلات و نقدینگی مورد نیاز است، بخش خصوصی در بحث واردات دارو بیش از 60 درصد آن را انجام می دهد.

عین اللهی خاطر نشان کرد: اگر ارز پس از ثبت سفارش به موقع تأمین شود و به بانک مورد نظر خارجی واریز شود دارو وارد خواهد شد اما در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: بخش خصوصی واردات بیش از 60 درصد دارو را برعهده دارد

وزیر بهداشت: بخش خصوصی واردات بیش از 60 درصد دارو را برعهده دارد