مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 08:052024-01-08سياسي

شیخ حسینه برای چهارمین بار نخست وزیر بنگلادش شد


پس از تحریم انتخابات از سوی حزب اصلی اپوزیسیون، نخست وزیر فعلی بنگلادش برای چهارمین بار پیاپی در سمت خود برای یک دوره پنج ساله ابقا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر فعلی بنگلادش شیخ حسینه در انتخابات پارلمانی روز گذشته (یکشنبه) که از سوی حزب اصلی اپوزیسیون تحریم شده بود، برای چهارمین دور پیاپی پیروز شد تا برای یک دوره پنج ساله دیگر نخست وزیر بنگلادش بماند.

طبق گزارش شبکه راشاتودی، حسینه برای دو دهه در قدرت بوده است و تنها فردی در بنگلادش محسوب می شود که طولانی مدت ترین دوران نخست وزیری را داشته است.

اندکی پس از بسته شدن مراکز رأی گیری در شب گذشته، رسانه های محلی گزارش کردند که حزب حاکم عوامی لیگ ، 172 کرسی از مجموع 225 کرسی پارلمانی را به دست آورده است.

طبق این گزارش، آمار نهایی برای همه 300 کرسی تا امروز دوشنبه در دسترس نخواهد بود اما نتایج یکشنبه شب نشان می دهد که حسینه در مسیر کسب مجدد پست نخست وزیری قرار گرفته است.

طبق گزارش رسانه ها، تردیدی در پیروزی مجدد حسینه نبود.

حزب پیشتاز اپوزیسیون بنگلادش موسوم به حزب ملی گرای بنگلادش (BNP)، پس از آن انتخابات پارلمانی را تحریم کرد که هزاران تن از اعضای این حزب در آستانه انتخابات پارلمانی بازداشت شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیخ حسینه برای چهارمین بار نخست وزیر بنگلادش شد

شیخ حسینه برای چهارمین بار نخست وزیر بنگلادش شد