مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 13:452024-01-17بين الملل

نیویورک تایمز: اسراییل برای برچیدن تونل های غزه باید سال ها زمان صرف کند


مقام های اسراییلی در گفت وگو با روزنامه آمریکایی با بیان شکست تلاش های اخیر برای از بین بردن شبکه تونلی غزه، به ناچیز بودن آگاهی خود برای برچیدن آن اذعان کردند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ شکست اطلاعاتی توصیفی است که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش سه شنبه خود در مورد دستکم گرفتن وسعت و اهمیت تونل های حماس از سوی ارتش اسراییل بکار برده است.

  این گزارش با اشاره به حیرت ارتش اسراییل از اندازه و کیفیت تونل های ساخته شده توسط حماس، می افزاید ابتدا تخمین زده می شد که شبکه تونلی شامل 250 مایل (400 کیلومتر) گذرگاه زیرزمینی و سنگر باشد اما ارتش اسراییل اکنون این برآوردها را به 350 الی 450 (560-725 کیلومتر) یا بیشتر تغییر داده است.

  دو مقام ناشناس اسراییلی به نیویورک تایمز گفتند حدود 5700 چاه مجزای منتهی به داخل تونل های زیر غزه وجود دارد .

یکی از این مقام ها با بیان این که این تونل ها باید مکان یابی، درباره حضور اسرا بررسی و تعمیرناپذیر شود، گفت سال ها غیرفعال کردن این تونل ها زمان می برد و اذعان کرد که تلاش های اخیر تل آویو برای تخریب تونل ها با جاری کردن آب دریا در آن ها شکست خورده است.

  در روزهای اخیر و با ورود زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، تونل ها تقریبا به بزرگترین تهدید برای آن تبدیل شده و با وجود تغییر برآوردهای اولیه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: اسراییل برای برچیدن تونل های غزه باید سال ها زمان صرف کند

نیویورک تایمز: اسراییل برای برچیدن تونل های غزه باید سال ها زمان صرف کند