مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 23:252024-01-03بين الملل

رییس اسبق سیا: آمریکا با تهدید امنیتی بی سابقه روبه رو است


رییس اسبق سازمان سیا و وزیر دفاع مشترک در دولت جمهوری خواهان و دموکرات ها هشدار داد که چین و روسیه و ایران در حال به چالش کشیدن آمریکا هستند و شکاف و بحران ناکارآمدی زمامداران در ایالات متحده می تواند این چالش را تشدید کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: رابرت گیتس در نشریه فارن افرز عنوان کرده است؛ ایالات متحده اکنون با تهدیدات امنیتی جدی ای روبه روست که احتمالاً در دهه ها و شاید در همه تاریخ خود با آن روبه رو نبوده است: هرگز پیش از این با چهار دشمن متحد (روسیه، چین، کره شمالی و ایران) به طور هم زمان رویارو نبوده است.

از زمان جنگ کره، مجبور نشده که با حریفان نظامی قدرتمندی در هر دو قاره اروپا و آسیا دست وپنجه نرم کند و هیچ کس به یاد نمی آورد که زمانی در گذشته حریفی همسنگِ قدرت اقتصادی، علمی، فناوری و نظامی چین داشته باشد.

مشکل، با این حال، در آن لحظه دقیقی است که رویدادها نیاز به واکنشی نیرومند و منسجم توسط ایالات متحده دارند اما کشور نتواند چنین واکنشی نشان دهد.

رهبری سیاسی آمریکا (اعم از جمهوری خواهان و دموکرات ها، در کاخ سفید و کنگره) نتوانسته اند به اندازه کافی آمریکایی ها را متقاعد کنند که تحولات چین و روسیه اهمیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس اسبق سیا: آمریکا با تهدید امنیتی بی سابقه روبه رو است

رییس اسبق سیا: آمریکا با تهدید امنیتی بی سابقه روبه رو است