مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:022024-01-10سياسي

نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین گشایش می یابد


211 شی تاریخی ایران از پنجشنبه 21 دی 1402 به مدت 3 ماه در نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در کاخ موزه پکن به نمایش در می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای وظایف خود برای معرفی تاریخ و فرهنگ ایران به سایر ملل و فرهنگ ها، اقدام به برگزاری نمایشگاه های خارجی می کند تا به معرفی شایسته تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران بپردازد.

با هدف معرفی شایسته تاریخ و تمدن شکوهمند کشورمان و نیز ترغیب و تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران و با عنایت به تاثیر برگزاری نمایشگاه ها بر جذب گردشگران خارجی، نمایشگاهی از  موزه ملی ایران در چین برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه 211 قلم از اشیاء تاریخی و 5 شیء بازآفرینی شده (مولاژ) از آثار دوره آهن تا دوره صفوی ـ یعنی بیش از 3 هزار سال فرهنگ و هنر ایران ـ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه شکوه ایران باستان روز پنج شنبه 21 دی ماه 1402 با حضور مقامات عالی میراث فرهنگی دو کشور در کاخ موزه پکن افتتاح می شود و تا 21 فروردین ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، هادی میرزایی مدیرکل موزه ها و جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران در آیین گشایش نمایشگاه شرکت خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین گشایش می یابد

نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین گشایش می یابد