مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 09:352024-01-02بين الملل

آزمایش ارتباط کوانتومی ضد هک توسط چین و روسیه


چین و روسیه ادعا می کنند که ارتباط کوانتومی ایمن را با استفاده از ماهواره کوانتومی موزی(Mozi) چین با پوشش مسافتی در حدود 4000 کیلومتر را آزمایش کرده اند.

- چین و روسیه ادعا می کنند که ارتباط کوانتومی ایمن را با استفاده از ماهواره کوانتومی موزی(Mozi) چین با پوشش مسافتی در حدود 4000 کیلومتر را آزمایش کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، دانشمندان روسیه و چین با استفاده از کلیدهای امن ارسال شده توسط ماهواره کوانتومی موزی (Mozi) چین به رمزگذاری ارتباطات کوانتومی دست یافته اند.

رمزگذاری ارتباطات کوانتومی از اصول مکانیک کوانتومی برای ایجاد کانال های ارتباطی امن استفاده می کند و هدف آن ایجاد رمزگذاری غیر قابل شکستن و هک است که آن را برای برنامه هایی که بالاترین سطح امنیت ضروری است، مانند انتقال اطلاعات حساس در زمینه هایی مانند امور مالی، دولتی و دفاعی، بسیار جذاب می کند.

سطح بی سابقه ای از حفاظت از داده ها این پیشرفت، امکان فنی ایجاد یک شبکه ارتباطی کوانتومی میان کشورهای عضو BRICS شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازساوث چاینا مورنینگ پست، پژوهشگران موفق شدند فاصله 3800 کیلومتری بین یک ایستگاه زمینی در نزدیکی مسکو و ایستگاه دیگری در نزدیکی ارومچی در منطقه سین کیانگ چین را با این ارتباط امن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش ارتباط کوانتومی ضد هک توسط چین و روسیه

آزمایش ارتباط کوانتومی ضد هک توسط چین و روسیه