مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 19:202024-01-08سياسي

جرم انگاری برای افشاگران فساد و حمایت همه جانبه از گزارشگران فساد


کارشناس پژوهشکده شورای نگهبان با اشاره به تایید طرح حمایت از گزارشگران فساد از سوی این شورا، گفت: در این طرح بین افشاگران و گزارشگران فساد تفکیک قائل شده و برای گزارشگران فساد حمایت های ویژه در نظر گرفته است.

- محمد خزایی، کارشناس پژوهشکده شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص طرح حمایت از گزارشگران فساد اظهار کرد: هم شورای نگهبان و هم هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ابهامات و اشکالاتی را نسبت به این طرح عنوان کردند که مجلس شورای اسلامی آن ها رفع کرد.

این کارشناس حقوقی ادامه داد: پس از اینکه پنج مرحله طرح حمایت از گزارشگران فساد بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی رفت و برگشت، در نهایت هفته گذشته این طرح به تایید نهایی رسید و اکنون منتظر ابلاغ آن توسط رییس جمهور هستیم.

خزایی گفت: ایده اصلی طرح حمایت از گزارشگران فساد دارای دو بخش است که بخش نخست آن در رابطه با فرآیند دریافت گزارش فساد است.

پیش از این طرح، فرآیند مشخصی برای این امر وجود نداشت و نهادهای نظارتی همانند سازمان بازرسی، سامانه هایی برای دریافت گزارش های فساد به صورت موردی ایجاد کرده بودند.

  سازمان بازرسی مکلف به راه اندازی سامانه گزارشگران فساد شد این وکیل پایه یک دادگستری در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس ماده سه طرح حمایت از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرم انگاری برای افشاگران فساد و حمایت همه جانبه از گزارشگران فساد

جرم انگاری برای افشاگران فساد و حمایت همه جانبه از گزارشگران فساد