مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 11:552023-12-22بين الملل

انتظار واشنگتن برای تایید الحاق سوئد به ناتو از سوی ترکیه


روزنامه ترکیه ای حریت امروز (جمعه) به نقل از یک منبع در کاخ سفید گزارش داد که واشنگتن انتظار دارد پارلمان ترکیه پروتکل الحاق سوئد به ناتو را پیش از هر اقدامی در مورد قرارداد جنگنده های اف-16 با آنکارا تصویب کند.

- روزنامه ترکیه ای حریت امروز (جمعه) به نقل از یک منبع در کاخ سفید گزارش داد که واشنگتن انتظار دارد پارلمان ترکیه پروتکل الحاق سوئد به ناتو را پیش از هر اقدامی در مورد قرارداد جنگنده های اف-16 با آنکارا تصویب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز سه شنبه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت که هرگونه پیشرفت احتمالی در توافق جنگنده های اف-16 آمریکا با آنکارا بر ملاحظات پارلمان ترکیه درباره پروتکل الحاق سوئد در ناتو اثر می گذارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش روزنامه حریت آمده است: وزارت امور خارجه آمریکا ممکن است در همان روزی که پارلمان ترکیه الحاق سوئد به ائتلاف نظامی را تصویب می کند، کنگره را به طور رسمی از پیشرفت این توافق مطلع کند.

با این حال، کنگره آمریکا 30 روز دیگر فرصت دارد تا روند معامله اف-16 را مسدود کند.

در آوریل 2021، آمریکا دولت ترکیه را از برنامه جنگنده های پیشرفته اف-35 و پس از آن بیرون کرد که آنکارا سیستم های دفاع موشکی اس-400 روسی را خرید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار واشنگتن برای تایید الحاق سوئد به ناتو از سوی ترکیه

انتظار واشنگتن برای تایید الحاق سوئد به ناتو از سوی ترکیه