مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 09:512023-12-25اقتصادي

ایمن سازی جاده مرگ یوزها لاک پشتی پیش می رود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، جمعیت دیده بان طبیعت با صدور بیانیه ای تأکید کرد: اقتصاد، معیشت و کشورداری باید اصلاح شود تا نیازی به مداخله مستقیم در چرخه زندگی یوزها و نابودی سایر زیستگاه های حیات وحش نباشد.

در این بیانیه آمده است: بحران های اقتصادی و معیشتی، نرخ شکار و شکارگری در اقشار ضعیف مردم و تعارض جوامع محلی با محیط زیست را افزایش داده؛ خصوصاً در زیستگاه یوزها یعنی توران باعث کاهش شدید آهوان و سایر طعمه های یوزپلنگ شده است.

در ادامه می خوانیم: تنگناهای اقتصادی دامن ارگان حفاظت از محیط زیست کشور را هم گرفته و حقوق ناچیز محیط بانان و قوانین غیرحمایتی، انرژی و انگیزه آنان را در قبال انجام وظیفه به شدت کاهش داده؛ هر چند محیط بانانی هم هستند که جانشان را فدای محیط زیست ایران می کنند.

جمعیت دیده بان طبیعت می نویسد: مجوز معادن در زیستگاه یوزها صادر می شود؛ شاید به این دلیل که در شرایط تحریمی و نیاز به درآمدزایی حتی به بهای نادیده انگاشتن توسعه پایدار قرار داریم.

معدن چغندر سر نمونه آن است.

شروع فعالیت معدن پتاس لطمات جبران ناپذیری بر عرصه خواهد زد، معدن آهن و معدن مس نیز در حاشیه های توران از این دست مواردند.

در این بیانیه آمده است: ایمن سازی جاده مرگِ سریع ترین دونده خشکی جهان بعد از چندین وقفه با سرعتی لاک پشتی پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمن سازی جاده مرگ یوزها لاک پشتی پیش می رود

ایمن سازی جاده مرگ یوزها لاک پشتی پیش می رود