مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 13:402023-12-28دانش

رتبه بندی دانشگاه های کشور اعلام شد


تازه ترین رتبه بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام شد، در این رتبه بندی دانشگاه تهران جایگاه اول و دانشگاه جامع امام حسین(ع) جایگاه دوم را در بین دانشگاه های برتر کشور کسب کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، 115 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه غیر دولتی در رتبه بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند که در نهایت رتبه اول به دانشگاه تهران و رتبه دوم دانشگاه های کشور به صورت درهمکرد به دانشگاه جامع امام حسین (ع) اختصاص یافته است.

 سید احمد فاضل زاده رییس مؤسسه ISC گفت: نتایج این ارزیابی در جلسه 970 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه به تاریخ سوم دی ماه تأیید شد.

 به گفته وی، اطلاعات مورد نیاز برای رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده که شامل اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه های ملی و بین المللی، خوداظهاری دانشگاه ها از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و اطلاعات آموزشی ارائه شده از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان های زیر مجموعه است.

 رییس مؤسسه ISC درباره تفاوت این طبقه بندی با رتبه بندی سال های پیش تصریح کرد: در این رتبه بندی دانشگاه های وابسته به دستگاه­ های اجرایی در یک دسته بندی جدا قرار گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه بندی دانشگاه های کشور اعلام شد

رتبه بندی دانشگاه های کشور اعلام شد