مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 20:102024-01-12بين الملل

آمریکا چگونه «شورای امنیت» را «سپر دفاعی» اسراییل کرد؟


دولت آمریکا بار دیگر با استفاده ابزاری از شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعتبار این سازمان بین المللی را بیشتر از گذشته زیر سوال برد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: سازمان ملل بامداد پنجشنبه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات های ارتش یمن علیه کشتی های صهیونیستی در دریای سرخ را تصویب کرد.

در این قطعنامه ضمن محکوم کردن حملات نیروهای مسلح یمن به شناورهای مرتبط با رژیم صهیونیستی که در واکنش به حملات بیش از سه ماهه اسراییل به غزه و قتل عام چند ده هزار فلسطینی، صورت گرفته است، بر ضرورت حفاظت از امنیت ناوبری دریایی تاکید شده است.

این اتفاق در وضعیتی رخ می دهد که ایالات متحده با استفاده از حق وتو، مانع تصویب چندباره قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ و نسل کشی عامدانه مردم غزه توسط ماشین کشتار رژیم صهیونیستی شده است.

آمریکا همزمان با شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه نسبت به نسل کشی آپارتاید اسراییل در غزه، وارد عمل شد تا این اقدام را به حاشیه ببرد.

دولت بایدن، به این وسیله و با هدف اینکه سازمان ملل متحد را سپر دفاعی اسراییل قرار دهد، بار دیگر ثابت کرد ایالات متحده در تبدیل سازمان های بین المللی به اهرم فشار خود و تحمیل یکجانبه گرایی بر ساختار بین الملل و جامعه ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا چگونه «شورای امنیت» را «سپر دفاعی» اسراییل کرد؟

آمریکا چگونه «شورای امنیت» را «سپر دفاعی» اسراییل کرد؟