مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 13:152024-01-14سياسي

پارلمان عراق: مصوبه خروج ائتلاف از عراق ثابت است


پارلمان عراق بار دیگر بر مصوبه خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرد و گفت که این تصمیم ثابت است و تغییر نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محسن المندلاوی جانشین رییس پارلمان عراق گفت مصوبه پارلمان این کشور درباره خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از خاک عراق یک مصوبه اصولی و ثابت که تغییر نخواهد کرد.

طبق بیانیه امروز (یکشنبه) روابط عمومی پارلمان عراق، المندلاوی روز گذشته در آغاز جلسه پارلمان این سخنان را مطرح کرده و گفته است: مصوبه مجلس نمایندگان درباره پایان دادن به حضور نیرهای ائتلاف بین المللی در عراق، یک تصمیم اصولی و ثابت است که از مقبولیت ملت و دولت عراق برخوردار بوده است .

پارلمان عراق در ماه ژانویه سال 2020 میلادی به دنبال ترور شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نایب رییس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق با تصویب مصوبه ای دولت این کشور را ملزم کرده بود نیروهای بیگانه را از عراق خارج کند و توافق امنیتی با آمریکا را ملغی نماید.

جانشین رییس پارلمان عراق در ادامه سخنانش همچنین از نخست وزیر این کشور خواست که این مصوبه را اجرایی کند و ظرفیت ها و توانمندی های نیروهای امنیتی عراق برای مبارزه با گروه های تروریستی را توسعه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان عراق: مصوبه خروج ائتلاف از عراق ثابت است

پارلمان عراق: مصوبه خروج ائتلاف از عراق ثابت است