مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 13:552024-01-18اقتصادي

لایروبی آببندان ها، راه حل مناسب برای افزایش حجم ذخیره آب


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت: بازسازی و لایروبی آببندان ها، یک راه حل مناسب برای افزایش حجم ذخیره آب است و نقش آببندان هادر ذخیره آب محلی و تأمین آب آبیاری مورد نیاز اراضی زراعی مهم است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، آببندان ها نقش مهمی در توسعه کشاورزی به ویژه در شهرهای شمالی ایفا می کند و می تواند به عنوان جایگزین مناسب شبکه های آبیاری در مواقع خشکسالی به کار آید.

باگذشت زمان و گسترش آببندان در سطح بیشتر، علاوه بر استفاده آبی از این سازه، مردم منطقه گاهی در آن به پرورش ماهی و پرندگانی همچون اردک و مرغابی مبادرت می ورزند و همین امر به مرور زمان، باعث توسعه روستا، توسعه کشاورزی و همچنین افزایش درآمد مردم منطقه می شود.

*مرمت و بهسازی آببندان قراخیل به مبلغ 28میلیارد ریال مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر علی درویش نیا در جمع خبرنگاران، از آببندان ها به عنوان ابنیه های مهم سیستم مدیریت منابع آب نام برد که نقش بسزایی در تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی دارند و ادامه داد: به همین منظور، مرمت و بهسازی آببندان روستای قراخیل با اعتبار 28 میلیارد ریال با پیشرفت 100 درصد طرح اجرایی شد.

  وی تصریح کرد: پروژه بهسازی آببندان روستای قراخیل در دو قطعه، به مساحت 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی آببندان ها، راه حل مناسب برای افزایش حجم ذخیره آب

لایروبی آببندان ها، راه حل مناسب برای افزایش حجم ذخیره آب