مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 17:152024-01-08اقتصادي

محاسبه مالیات خانه های خالی غیرممکن شد


مدیرکل حسابرسی سازمان مالیاتی گفت: در مرحله اول در آذر امسال، اطلاعات 19 هزار و 299 واحد مسکونی خالی و در مرحله دوم در دی ماه اطلاعات 40 هزار و 263 واحد مسکونی خالی سال 1401 به سازمان امور مالیاتی ارسال شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ارسال مرحله ای اطلاعات خانه های خالی توسط وزارت راه و شهرسازی به این سازمان، محاسبه مالیات برای مالکان این خانه ها را غیرممکن می سازد.

شاهین مستوفی با اشاره به تکلیف قانونی اخذ مالیات بر خانه های خالی در اجرای تبصره (7) ماده (169) مکرر قانون مالیات های مستقیم، اظهار کرد: بر اساس این ماده قانونی، وزارت راه و شهرسازی موظف بود حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از تصویب قانون (خردادماه سال 1400) سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ایجاد و امکان دسترسی برخط به سامانه مذکور را برای سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد کند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور نیز مکلف است براساس اطلاعات دریافتی از سامانه فوق، تا پایان تیرماه هرسال مالیات متعلق به مالکان واحدهای مشمول ماده (54) مکرر قانون مذکور را به ایشان اعلام نماید.

مستوفی با بیان اینکه امکان دسترسی سازمان امور مالیاتی کشور به اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان کشور در آذرماه سال 1402 از سوی وزارت راه و شهرسازی به این سازمان ارائه شد، تصریح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محاسبه مالیات خانه های خالی غیرممکن شد

محاسبه مالیات خانه های خالی غیرممکن شد